كلام حب - ملتقى الحب و الرومانسية بامتياز كلام حب - ملتقى الحب و الرومانسية بامتياز
recentpost

آخر المواضيع

recentpost
رسائل حب
جاري التحميل ...

إحذروا القيام بهذا الشيء كي لا تذمروا حبكم

العين و الحسد في الحب


هناك أمثلة كثيرة لأزواج كنت علاقتهم جد طيبة لكن انقلبت الأمور بينهم بدون سبب، هناك من كان حبهم أقوى من أي شيء لكن سرعان ما انتهى كل شيء و من دون تفسير، لا تفسير منطقي لهذا المشكل تعرفوا على بعض القصص التي انتهت لنفس السبب :

انور وجدي لما المذيعة سألتة في نهايات حياته : اسوء حاجة حصلتلك ؟ قال : اني طلقت ليلى مراد. فسألته ليه؟ وإزاي ؟!
رد : معرفش، كنت بحبها جدا. عايشين سعداء لاقصى حد. مكنتش بحكي عن حياتنا ولا بنسمح لحد يحكي. فجأة حكيت عن قصة حبنا، كفاحنا، نجاحنا، ازاي احنا عايشين في تفاهم ونعيم في البيت.
بعدها كل حاجة بيننا بقت وحشة بدون اسباب. ولقيت نفسي بخونها .. بعدين انفصلنا. بعدين فوقت لقيت نفسي شخص تاني في عالم تاني محبيتوش ولا كنت عاوزه.

الممثلة ياسمين صبري اخدت شهرة كبيرة الفترة الاخيرة لحد ما ظهرت في برنامج صاحبة السعادة وسألتها اسعاد يونس : مش ناوية تتجوزي ؟! وكانت المفاجأة لما قالتلها انا متجوزة من 5 سنين وبحب جوزي جدا. اسمه محمد وبدلعه مودي وبطبخ واغسل وست بيت شاطرة وجوزي بيحب اكلي. لحد كده زي الفل..
اللي مش زي الفل ان ياسمين صبري اطلقت بعد 20 يوم بس من الحلقة دي، وطلاق رسمي بالأوراق. اطلقت بعد ما حكت عن اجمل حاجة ف حياتها و استقرارها و راحة بالها

عرفت إيه المشكلة ؟ ربما ستتذكر أنت أيضا مثل هذه القصص، أبطالها كانوا عايشين في حب و هناء و استقرار فجأة لما بدؤوا يخبروا أصدقائهم و أهاليهم بالأمر انقلب كل شيء.
الخلاصة أنك تحاول تحتفظ بالحجات الحلوة في حياتك ليس الحب فقط، فالعين و الحسد هي من الأمور الثابثة و عليك تجنبها قدر المستطاع للحفاظ على كل ما هو جميل في حياتك

عن الكاتب

كلام حب

جميع الحقوق محفوظة

كلام حب - ملتقى الحب و الرومانسية بامتياز